söndag, maj 11, 2008

Tre veckor

Idag är Alice och Sigge 20 dagar gamla. De äter bra och utvecklas för fullt. Sökandet efter fosterkattmamma har jag lagt på hylla - det går inte att lämna bort dem!! Jag kan inte titta mig mätt på dem; när de äter, sover eller leker. För varje dag som går har de utvecklats lite. Familjen både fotograferar och filmar dem och när man jämför framför allt filmerna så ser man verkligen utvecklingen.

Visst kan jag våndas lite när jag tänker på allt ansvar jag lagt på mig. Allt de ska lära sig, som att lapa välling från fat, äta blötmat från fat, äta torrfoder, dricka vatten, gå på låda och så vidare. För var dag som går blir de rörligare. Imorgon ska de få komma till sin lekhage, en kvadratmeterstor låda där de kan både sova, utforska "världen" på ostadiga ben och lära sig gå på låda.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...