onsdag, augusti 27, 2008

Fyra månader

Nu har mina småkissar blivit fyra månader och från och med nu kommer jag att räkna deras ålder i månader istället för veckor. De har fått sitt första vaccin mot kattpest och -snuva.

Sigge har de senaste veckorna varit lös i magen och han ska jädrar i mig inte behöva gå med det så länge som Lukas hade sina problem. Hittills har han fått skonkost och maskmedel mot spolmask - ingen förändring. Jag ska skicka ett avföringsprov för analysering där man kan se om han har någon parasit i tarmen.

Jag kan inte riktigt förstå hur det här kan ha uppstått eftersom inga förändringar är gjorda, varken när det gäller mat eller miljö. Möjligtvis kan det bero på att han gått och nallat av Lukas torrfoder men då borde han blivit bättre när den maten plockats bort, tycker jag. Det kan också bero på att han tuggat i sig något olämpligt som kanske varit lite giftigt men då borde han haft diarré. Vi får se tiden an.

NB: Efter att ha slutat ge Sigge Mjau burkmat försvann besvären.

Kompisen Ebon har fått en ny säkrare (för honom) bur.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...