söndag, mars 28, 2010

Grannkatten

Vi har fått en ny kattgranne, en kastrerad hankatt som är jättenyfiken och orädd. Våra tre katter är mycket avvaktande mot honom, rentav fega. Han verkar mer vilja få leka med dem.

Härom dagen när kaninen Tova var ute i sin sele tog nyfikenheten över och han bara måste fram och lukta och undersöka. Tova, som är fullständigt orädd och mycket social sprang naturligtvis fram till honom. Det var inte fullt lika roligt, tyckte han besvärat. Sigge satt vid sidan om och tittade på.




2 kommentarer:

Wikki Bloggkatten sa...

Men nu längtar man efter friskt grönt gräs under tassarna - inte det här bruna vissna snötillplattade gegget??!
NosPuss Wikki

Anonym sa...

Hejsan! Vilken fin blogg du har! Visste du att jag, Sotis på Södertälje katthem också bloggar? Jag bloggar och hoppas att få ett eget hem. Gå gärna in och läs om mina kattäventyr! http://www.kattsidor.blogspot.com/ eller så finns jag och mina kompisar på www.sodertaljekatthem.se Tasskram/Sotis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...