söndag, juni 01, 2008

Sex veckor

Alice och Sigge växer så det knakar. Deras vikt har nästan fördubblats på tre veckor och Sigge väger nästan 100 g mer än Alice. De äter nu mer mat än välling och maten består av nötfärs och torrfoder. Jag blandar i lite, lite våtfoder i färsen så att de långsamt får vänja sig vid lukt och smak, men det verkar som om torrfodret är godare.

De klättrar utan problem, främst på favorit-"möbeln" fostermamma - mig alltså. De traskar försiktigt mellan kök och vardagsrum men är helst där jag är. När de blir trötta klättrar de upp på mig eller den människa de råkar vara närmast och somnar. Varmt och tryggt!

I sommarvärmen vi har nu vågar jag låta dem komma ut lite. Inget tvång, utan jag sitter på en filt på gräsmattan framför ytterdörren så att de kan gå mellan mig och hallen. I hallen finns roliga skor att leka med och tugga på men hos matte och lillhusse kan man vila och bli klappad.

Sigge tycker att det är lite läskigt ute troligtvis eftersom det blåser lite. Men vågar syrran så vågar jag!

Efter en varm och händelserik dag kan man lägga sig och sova var och hur som helst.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...