måndag, januari 19, 2009

Ett par dagar efteråt

Två dagar har gått sen Alice hämtats ner från ett träd. Att hon jagats upp i trädet av grannens hund fick vi ju veta, men vad vi inte förstår är varför hon har ont i övre högra lårmuskeln och vid svansroten. Vi ser inga skador eller sår men att hon har ont är tydligt eftersom hon ligger ner dygnet runt och bara går för att äta, dricka och gå på toa ett par gånger per dygn. Hon drar sig dessutom undan från oss så att vi inte kan röra henne.

Vi är ganska övertygade om att hon blivit sparkad av någon. Vi är lite tveksamma till grannens berättelse om att hunden fått två klor i pannan. I hennes framtassar saknas inga klor och baktassarna har jag inte undersökt ännu, men ska när jag får för Alice. Fast det är klart, det kan vara att det fastnat flisor av klorna i hundens panna.

Tre dagar efteråt
Alice är fortfarande lika stilla men hon äter och dricker och går på toa. Jag fick känna lite på henne idag och kände att svansen är sned, jag kände det tydligt ca 5 cm nedanför svansroten, och hon har svårt att lyfta den. Hon är också svullen och varm överst på höger lår.

Imorgon ska jag ringa veterinären så att hon får komma på undersökning. Har vi tur så kan de rätta till svansen utan operation och ger henne något inflammationshämmande medel.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...